JOGA ZA OTROKE

Ima vaš otrok težave z aktivnim gibanjem in v šoli ne mara športne vzgoje?

Joga za otroke je namenjena ravno takim otrokom, ki se v športnih disciplinah težko znajdejo. Ker joga ni šport, ampak vseeno spodbuja gibanje, je to zanj prava rešitev.

Na vadbah se bomo učili o pomembnosti:

  •  dihanja in kako ga lahko uporabimo, kot orodje za splošno boljše počutje,
  •  osredotočanja in meditacije za spoznavanje samega sebe,
  •  gibanja, ki skrbi za vitalnost našega telesa in življenjske energije.

Joga za otroke:

  • krepi psihofizične sposobnosti
  • trenira motorične sposobnosti
  • pomaga razumeti osredotočenost in čuječnost
  • spodbuja otrokovo samozavedanje
  • gradi otrokovo samozavest
  • uči pravilnega dihanja
  • ustvari sposobnost umiritve in premagovanje stresa
  • uči osnove koncentracije in meditacije

Joga za otroke je namenjena mladostnikom od 7 – 15 leta. Zaradi velikega razpona v letih je možnost razpisa več vadb, ki bodo prilagojene starosti otroka, zato prosim, da svojega otroka s številko starosti, prijavite na; kristina@obozujem-zivljenje.si

Vadbo bomo pričeli takoj, ko se nanjo prijavijo najmanj 3 otroci.

Otroci so zelo subtilna bitja in so bolj dovzetni za stvari, ki jih odrasli v prihodnosti tako težko spet osvojimo. Privoščimo otroku, da se dovolj zgodaj poveže s svojim bistvom in osvoji tehnike, ki ga bodo v stresnih situacijah sprostile in vzdržale impulzivnih izbruhov.

DIHANJE.

Osnoven življenjski proces, ki je od vseh telesnih funkcij najbolj pomemben, smo tako zelo zapostavili, da ga ne znamo več pravilno uporabljati. Z njim se začne vsako življenje in z njim se vsako življenje konča. Vedska kultura, dihalne vaje imenjuje – pranayama. Pranayamo večinoma razumemo, kot tehnike dihanja. Razčlenjeno pa pomeni – prana = energija, yama = nadzor.

V stresnih situacijah se nam velikorat zgodi, da zadržujemo dih. Popolnoma naravno in nezavedno dejanje, se pojavi kot način podzavestne samoobrambe. Naš um misli, da se z zadrževanjem diha zaščitimo pred zunanjimi vplivi, v bistvu pa z zarževanjem vso nabrano energijo skladiščimo v sebi in si nehote ustvarjamo čustvene blokade. Zadrževanje diha prav tako slabi delovanje možganov in hitro odreagiramo čustveno namesto razumno.

Prakticiranje tekočega in zavestnega dihanja, bo otroku zagotovo koristilo v vseh situacijah, kjer nastaja čustvena obremenjenost. Dih bo tekel lepo tekoče in otroke ohranil mirne in razumne.

SPROŠČANJE IN MEDITACIJA.

Z dihalnimi vajami krepimo osredotočanje na dih, ta pa nam pomaga do telesne in umske sproščenosti, ki vodi do meditacije. Težko je kar skočiti v meditacijo. Za meditacijo so potrebne pravilne priprave z gibanjem in dihanjem. Sproščanje in meditacija je postavljena na sredino, ker se pojavi kot končni rezultat ravnovesja in sinhronizacije obeh strani – dihanja in gibanja.

Meditacija nam pomaga, da čutimo in razumemo svoje telo takšno kot je, spodaj pod vsemi maskami življenja.

GIBANJE.

Tako kot možgani vplivajo na potek gibanja telesa, lahko potek gibanja telesa, ugodno vpliva na možganske povezave. Naša telesa so čudovita orodja, ki so ustvarjena za gibanje, zato je zelo pomembno, da ga dobro uporabimo in izkoristimo.  Gibanje ugodno vpliva na vso vrsto kemičnih procesov, ki se dogajajo v našem telesu in teh zagotovo ni malo. Jogijski položaji so ustvarjeni tako, da krepimo svoje ravnotežje, fleksibilnost in vzdržljivost. Zmotno je misliti, da je fleksibilnost / ravnotežje / vzdržljivost pogoj za udeležbo na vadbi joge – ravno nasprotno – primanjkovanje pomeni, da to potrebuješ bolj kot nekdo, ki to že ima.

Joga ni tekmovalna.

Joga ni šport in naj taka tudi ostane. Brez ocenjevanja in normativov. Nežna in sproščena, prilagojena vsakemu posamezniku. Ne bomo spodbujali tekmovalnosti, ocenjevanja, posmehovanja in žaljenja.

Ker nam joga nudi pot, vsak posameznik pa s seboj nosi svojo prtljago, bomo to globoko spoštovali in bomo tudi sami spoštovani.

 

 

Če želite vadbo joge obiskati skupaj z vašim otrokom si poglejte še našo dodatno, vadbo Joga za starše in otroke.

Še en zelo zanimiv članek objavljen v Sensi, o tem kako je dvoletnica izkušala pravljično jogo. Preberite si TUKAJ.